Wat moet ik doen in geval van schade?
Schade is altijd vervelend. Heb je schade? Neem contact op met jouw adviseur.
Jouw adviseur zal er alles aan doen om het probleem snel en deskundig voor je op te lossen.
Zodra je de schade bij jouw adviseur hebt gemeld, wordt door jouw adviseur de schade bij ons gemeld.
Wij nemen daarna de schade in behandeling en indien nodig vragen wij via jouw adviseur nog aanvullende informatie of documentatie op. Wanneer alle benodigde informatie bij ons binnen is, wordt beoordeeld of de schade onder de dekking van de polisvoorwaarden valt en hoeveel er wordt uitgekeerd. Indien de schade volgens de polis en polisvoorwaarden gedekt is, betalen wij de schade aan jou of de tegenpartij uit, rekening houdend met de door jouw verzekerde dekking en geldende polisvoorwaarden.
Wanneer voor het vaststellen van de schade een expert is ingeschakeld en je bent het niet eens met het vastgestelde schadebedrag, dan heb je de mogelijkheid om een contra-expertise in te schakelen. Je kunt dit via jouw adviseur of rechtstreeks bij ons melden. Wij laten je dan ook weten of je de kosten voor de contra-expert zelf dient te betalen of dat de kosten worden vergoed.
Als je het niet eens bent met de afwikkeling van de schade, dan kun je eventueel samen met jouw adviseur een verzoek tot coulance of een klacht indienen. Wij nemen jouw verzoek in behandeling en beoordelen de schade opnieuw. Vervolgens berichten wij je of wij tot een (coulance) uitkering overgaan. Voor de klachtenprocedure verwijzen wij je naar ons deel van de website wat gaat over klachten.