Wat moet ik doen in geval van autoschade?
Schade is altijd vervelend. Heb je schade geleden, dan is het fijn dat je een adviseur hebt die je helpt. Bel in geval van nood met de alarmcentrale. Het telefoonnummer staat op de groene kaart. Gaat het niet om een noodgeval? Geef de schade dan zo snel mogelijk door aan jouw adviseur.
Het is verstandig dat je altijd een aanrijdingsformulier in de auto hebt liggen. Heb je een aanrijding gehad met een tegenpartij? Vul samen de voorkant van het aanrijdingsformulier in en onderteken dit beiden. De achterzijde van het aanrijdingsformulier kun je later thuis of samen met jouw adviseur invullen. Zijn er getuigen, noteer dan zo veel mogelijk gegevens. Stuur het ingevulde en ondertekende aanrijdingsformulier zo snel mogelijk naar jouw adviseur, hij gaat er dan meteen mee aan de slag.
Zodra je de schade bij jouw adviseur hebt gemeld, wordt door jouw adviseur de schade bij ons gemeld.
Wij nemen daarna de schade in behandeling en indien nodig vragen wij via jouw adviseur nog aanvullende informatie of documentatie op. Wanneer alle benodigde informatie bij ons binnen is, wordt beoordeeld of de schade onder de dekking van de polisvoorwaarden valt en hoeveel er wordt uitgekeerd. Indien de schade volgens de polis en polisvoorwaarden gedekt is, betalen wij de schade aan jou of de tegenpartij uit, rekening houdend met de door jouw verzekerde dekking en geldende polisvoorwaarden.
Wanneer voor het vaststellen van de schade een expert is ingeschakeld en je bent het niet eens met het vastgestelde schadebedrag, dan heb je de mogelijkheid om een contra-expertise in te schakelen. Je kunt dit via jouw adviseur of rechtstreeks bij ons melden. Wij laten je dan ook weten of je de kosten voor de contra-expert zelf dient te betalen of dat de kosten worden vergoed.
Als je het niet eens bent met de afwikkeling van de schade, dan kun je eventueel samen met jouw adviseur een verzoek tot coulance of een klacht indienen. Wij nemen jouw verzoek in behandeling en beoordelen de schade opnieuw. Vervolgens berichten wij je of wij tot een (coulance) uitkering overgaan. Voor de klachtenprocedure verwijzen wij je naar ons deel van de website wat gaat over klachten.